آقای خبر
لینک دوستان
پيوندهای روزانه


در دنیای امروز، ارز‌های دیجیتال محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم کسب کرده‌اند و به عنوان پدیده‌ای نوظهور کاربرد‌های فراوانی در دنیای تجارت دارند. بنابراین، بهتر است اطلاعات خود را در مورد این ارز‌های دیجیتال افزایش دهیم. در واقع، ارز‌های دیجیتال یکی از غیر قابل پیش‌بینی‌ترین بازار‌های مالی می‌باشند که خلق شده‌اند. قیمت ارز‌های دیجیتال به صورت مداوم در حال تغییر می‌باشد و ارزش آن‌ها به صورت لحظه‌ای است. به بیان دیگر، ممکن است یک ارز دیجیتال در طول روز در قیمت‌های متفاوتی خرید و فروش شود. همچنین، ارز‌های دیجیتال متنوعی در بازار موجود است که روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. ولی در بین ارز‌های دیجیتال مختلف می‌توان به بیت کوین اشاره کرد که تقریبا 70 درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارد، در حالی‌که 30 درصد سهم بازار به آلت کوین‌های مختلف تعلق گرفته است.

در واقع، بیت کوین را می‌توان یک تحول بسیار بزرگ بعد از خلق اینترنت در نظر گرفت. ولی این ارز دیجیتال آینده‌ای نامعلوم داشته و به طور یقین نمی‌توان گفت که بیت کوین با تبدیل‌شدن به یک ارز ذخیره جهانی همانند دلار بتواند حداکثر کارایی خود را اثبات کرده و بازار‌های مالی آینده را تحت تاثیر قرار دهد. ولی همان‌طور که می‌دانید امروزه بیت بین به یک ارز مستقل تبدیل شده و تعداد بسیار زیادی از کشور‌های توسعه یافته این ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته و در تبادلات روزمره خود مورد استفاده قرار می‌دهند.

نگاهی کوتاه به برخی مزایای بیت کوین

در واقع، بیت کوین یک ارز دیجیتال می‌باشد که به هیچ یک از کشور‌ها وابسته نیست. همچنین، شما به وسیله بیت کوین می‌توانید هزاران بیت اطلاعات را در چند ثانیه به نقاط مختلف دنیا ارسال کنید. می‌توان به این نکته مهم اشاره کرد که فناوری بلاکچین تمامی مراحل کاغذ بازی انتقال پول را حذف خواهد کرد. پذیرش این فناوری به طور قابل توجهی هزینه‌های بهره برداری را کاهش داده و هزینه سرمایه‌ای را افزایش خواهد داد. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، میزان سرمایه گذاری بلاکچین در بازار‌های انرژی تا سال 2025 بیشتر از 35 میلیارد دلار خواهد بود. از مهم‌ترین مزایای بازار‌های ارز دیجیتال می‌توان به این نکته اشاره کرد که مشاغل جدیدی در زمینه برنامه نویسی ایجاد خواهد شد.

اشاره‌ای کوتاه به مشکلات پیش روی افزایش قیمت بیت کوین در آینده

متاسفانه برخی مشکلات ساختاری در بازار‌های مالی موجود می‌باشد که از جمله این مشکلات می‌توان به کم بودن اطلاعات از فضای کریپتو، رویکردهای عجیب اقتصادی و نو‌ظهور بودن بازار‌های ارز‌های دیجیتال اشاره کرد. طبق اظهارات گلدشتاین، هزینه تراکنش ارسال و مبادله بیت کوین تا سال 2030 به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت. احتمال درست بودن این نظریه وجود دارد زیرا در غیر این صورت ماینر‌ها میزان انگیزه و امید لازم را برای استخراج بیت کوین نخواهند داشت.

راهنمای خرید بهترین سرور مجازی ترید برای بایننس

البته برای استفاده روزانه از بیت کوین در مبادلات باید شرایطی مانند کاهش نوسانات قیمتی به وجود آید. رائول پال (Raoul Pal)، مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs) این مسئله را یک مشکل اساسی در استفاده روزمره بیت کوین می‌داند. ولی طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته نوسانات قیمت بیت کوین تا سال 2030 کاهش خواهد یافت.

در سال‌های اخیر ارز‌های دیجیتال به خصوص بیت کوین توسط سامانه‌ها و سیستم‌های مالی مختلف حمایت شده است. ولی با این وجود بیت کوین هنوز هم نتوانسته جای مناسب خود را در بازار‌های مالی به­دست آورد. با توجه به مشکلات موجود که بر سر راهِ استفاده از بیت کوین در چهارچوب معاملات روزمره وجود دارد، بسیار بعید است که بتوان از بیت کوین برای معاملات اقتصادی و تبادلات مالی استفاده کنیم.

[ پنجشنبه 15 مهر 1400 ] [ 18:17 ] [ آقای خبر ] [1612 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 2
بازدید امروز : 140
بازدید دیروز : 460
هفته گذشته : 1011
ماه گذشته : 1527
سال گذشته : 65290
کل بازدید : 472574
کل مطالب : 71
نظرات : 3
امکانات وب
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]