آقای خبر
لینک دوستان
پيوندهای روزانه


شاید چند سال پیش، اتصال دستگاه های تلفن همراه برای اشتراک گذاری اطلاعات تنها از طریق بلوتوث یا اینترنت امکان پذیر بود. اما امروزه امکان ایجاد چنین ارتباطی بدون بلوتوث و اینترنت و حتی استفاده از این عملکرد در انواع چاپگرها وجود دارد. این اتفاق تحت عنوان Wi-Fi Direct رخ می دهد. اگر ندانید Wi-Fi Direct چیست؟ مزایای آن و نحوه نصب Wi-Fi Direct بر روی چاپگر چیست، لطفاً این مقاله را تا حد امکان با دقت مطالعه کنید.


آپا وای فای دایرکت؟

Wi-Fi Direct فناوری است که به دستگاه های ما امکان می دهد بدون مودم، سوئیچ یا روتر به صورت بی سیم به یکدیگر متصل شوند. این فناوری فرآیند چاپ، اشتراک گذاری، مشاهده محتوا در دستگاه های دیگر، همگام سازی و حتی اجرای بازی ها را بسیار ساده و راحت می کند. به این ترتیب تلفن های همراه، دوربین ها، چاپگرها، رایانه های شخصی و کنسول های بازی می توانند در هر زمان بدون نیاز به اینترنت به یکدیگر متصل شده و شبکه وای فای ایجاد کنند.


Wi-Fi Direct چگونه کار می کند؟

استفاده از Wi-Fi Direct نسبتا ساده است. زیرا این فناوری مبتنی بر وای فای معمولی است با این تفاوت که نیازی به اینترنت و مودم بی سیم ندارد.

کاربر به عنوان یک نقطه دسترسی عمل می کند و سیگنالی را به دستگاه های موجود در آن منطقه ارسال می کند. این به آنها امکان می دهد بدانند که می توانند ارتباط برقرار کنند. برخی از دستگاه ها به طور خودکار متصل می شوند، در حالی که گاهی اوقات برای افزایش امنیت، باید شماره نشان داده شده روی صفحه یا کد پین را وارد کنید. در بسیاری از موارد، ممکن است از شما خواسته شود که یک کد QR را اسکن کنید.



سیستم امنیتی قدرتمند Wi-Fi Direct

مزایای Wi-Fi Direct از نظر امنیت

به اشتراک گذاری داده ها از طریق اینترنت همیشه با خطرات امنیتی همراه است، اما اتصال Wi-Fi Direct به پروتکل های امنیتی مانند WPS (Wi-Fi Protected Setup) و WPA/WPA2 (Wi-Fi Protected Access) متکی است. ; بنابراین می توان آن را راهی ساده و قابل اعتماد برای اتصال دو دستگاه دانست.



تفاوت Wifi و Wi-Fi Direct چیست؟

همانطور که گفته شد، برای استفاده مستقیم از فناوری Wi-Fi نیازی به روتر، مودم بی سیم یا شبکه اینترنت ندارید. اگرچه برای اتصال به وای فای خود به دستگاه های فیزیکی و اینترنت نیاز دارید. این تفاوت را می توانیم به عنوان تفاوت اصلی بین Wi-Fi و Wi-Fi Direct در نظر بگیریم. با این حال، تفاوت های دیگری نیز بین این دو فناوری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

Wi-Fi Direct با پشتیبانی از پروتکل های WPS و رمزهای عبور WPA2 ایمن تر و هوشمندتر از Wi-Fi است. زیرا در فناوری وای فای از روش رمزگذاری WEP استفاده می شود که ناکافی و ناامن است.

فناوری Wi-Fi Direct در یافتن دستگاه‌های نزدیک و خدمات آنها بهتر است.

در هر دو روش، یکی از دستگاه ها مسئولیت مدیریت و کنترل دستگاه های دیگر را بر عهده می گیرد. اما به جرات می توان گفت که در این حالت روش اتصال مستقیم قدرتمندتر عمل می کند و احتمال خطا و تداخل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.


تفاوت بین Wi-Fi Direct و بلوتوث

اولین و رایج ترین راه برای ارسال اطلاعات به دستگاه های مجاور، بدون نیاز به کابل و سایر سخت افزارها، بلوتوث بود. اگرچه Wi-Fi Direct مشابه بلوتوث کار می کند، اما به طور قابل توجهی قدرتمندتر است. این فناوری می تواند حجم زیادی از داده ها را با سرعتی حدود ده برابر بلوتوث منتقل کند. به همین دلیل این روش به انتخاب بهتری برای تبادل اطلاعات بین کاربران تبدیل شده است.


چه دستگاه هایی از Wi-Fi Direct استفاده می کنند؟

اتحاد شبکه زنده دیجیتال (DLNA) از نوامبر 2011، فناوری Wi-Fi Direct را در به‌روزرسانی دستورالعمل‌های خود گنجانده است.

مایکروسافت این فناوری را از ویندوز 8 و تمامی نسخه های ویندوز 10 پشتیبانی می کند.اولین کنسول بازی در سال 2013 با نام "xbox1" از این قابلیت بهره مند شد. سیستم عامل اندروید از نسخه 2.3 به Wi-Fi Direct مجهز شده بود. کاربران اپل نیز از این امکانات در اشکال مختلف AirDrop و AirPlay استفاده می کنند، البته با عملکردی مشابه.

بسیاری از دستگاه های دیگر مانند موس، صفحه کلید، هدست بی سیم و چاپگر می توانند از فناوری Wi-Fi Direct بهره مند شوند. بسیاری از تلویزیون های هوشمند از Wi-Fi Direct به شکلی متفاوت، به شکل Miracast استفاده می کنند (Miracast یک استاندارد پخش مبتنی بر Wi-FiDirect است).

چگونه Wi-Fi Direct را روی چاپگرها تنظیم کنیم؟

می‌توانید دستگاه‌های مختلف را با استفاده از فناوری Wi-Fi مستقیم به چاپگرها متصل کنید و یک فایل را برای چاپ با آنها به اشتراک بگذارید.



مراحل اتصال مستقیم Wi-Fi در پرینترهای وای فای HP

1- به قسمت Devices and Printers کامپیوتر خود بروید.

2- بر روی Add a printer or scanner کلیک کنید.

3- گزینه Show Wi-Fi Direct Printers را کلیک کنید.

چاپگرهای مستقیم وای فای HP را ببینید

4- ابتدا Direct را انتخاب کنید و گزینه ای که از مدل چاپگر شما شروع می شود را انتخاب کنید.

مدل چاپگر مستقیم اچ پی

5- روی Add device کلیک کنید.

6- هنگامی که پین ​​WPS در رایانه نمایش داده می شود، پین را در کنترل پنل چاپگر یا در برگه اطلاعات چاپ شده در حین راه اندازی جستجو کنید.

7- ظرف 90 ثانیه پین ​​را وارد کرده و سپس روی Next کلیک کنید تا اتصال کامل شود.

توجه: اگر پین منقضی شده است، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و مراحل راه اندازی چاپگر را طی کنید.

پین WPS را برای چاپگرهای HP وارد کنید

8- اگر پیام وضعیت Driver Not Available ظاهر شد، برای دانلود و نصب درایور چاپگر HP به support.hp.com/us-en/drivers/printers مراجعه کنید.

9- پس از انتخاب فایل مورد نظر ابتدا فایل را انتخاب و در نهایت پرینت بگیرید.

10- چاپگر خود را از لیست انتخاب کرده و روی Print کلیک کنید.



مراحل اتصال مستقیم به Wi-Fi در چاپگرهای Wi-Fi Canon

1- در حالی که چاپگر روشن است، دکمه Menu را فشار دهید.

2- دکمه بالا و پایین را فشار دهید تا اتصال به شبکه برقرار شود و سپس ok را بزنید.

3- گزینه Connection Setting را پیدا کرده و OK کنید.

- نام چاپگر نمایش داده شده را بررسی کرده و روی OK کلیک کنید.

هنگامی که دستگاه ها را از طریق Wi-Fi متصل می کنید، این نام برای شناسایی چاپگر روی دستگاه نمایش داده می شود.

5- گزینه اتصال مستقیم را انتخاب و تایید کنید.

6- در این صفحه نام چاپگر و رمز عبور شما نمایش داده می شود که باید از طریق کامپیوتر، لپ تاپ یا تلفن همراه خود به چاپگر متصل شوید.



چگونه تلفن همراه خود را از طریق Wi-Fi Direct به چاپگر متصل کنیم؟

اگر می خواهید مستقیماً به تلفن خود متصل شوید، وای فای خود را روشن کنید، نام چاپگر مورد نظر را پیدا کنید و رمز عبور را برای اتصال به دستگاه وارد کنید. پس از انجام این مراحل به کمک نصب نرم افزار مربوط به چاپگر بر روی تلفن همراه خود فایل مورد نظر را باز کرده و گزینه اشتراک گذاری را انتخاب نمایید. در نهایت تنظیمات لازم را انجام داده و روی دکمه Print کلیک کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید با ماهیت و مزایای Wi-Fi Direct آشنا شوید و به سوالاتی که ممکن است در مورد راه اندازی Wi-Fi Direct بر روی چاپگر خود دارید پاسخ دهید. اگر در انجام هر یک از مراحل بالا مشکلی دارید، لطفاً برای راهنمایی با کارکنان ما تماس بگیرید. از طرف دیگر، برای خرید چاپگر با قابلیت Wi-Fi Direct، می‌توانید از فروشگاه چاپگر ما در لینک زیر دیدن کنید و از قسمت فیلتر ویژگی در سمت راست، روی زیرشاخه Wi-Fi Direct اتصالات کلیک کنید. با این کار لیستی از فونت های مورد نیاز نمایش داده می شود.
بیشتر بخوانید: https://avafarhang.com/

[ دوشنبه 21 فروردين 1402 ] [ 12:08 ] [ آقای خبر ] [3424 بازدید]
.: Weblog Themes By pichak :.

درباره وبلاگ

آرشيو مطالب
آمار سایت
افراد آنلاین : 2
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
هفته گذشته : 3
ماه گذشته : 3
سال گذشته : 63766
کل بازدید : 471050
کل مطالب : 71
نظرات : 3
امکانات وب
ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]